T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KIZILCAHAMAM - Kızılcahamam Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Haberler

Ock

Kurumumuz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Bölüm Başkanı İlknur Atalay tarafından bölgemizde yer alan Kızılcahamam, Kahramankazan, Çamlıdere ilçelerindeki okul ve kurumlarda çalışan yardımcı personele, kantin görevlilerine, servis şoförlerine, güvenlik görevlilerine "Öfke ve Stres Yönetimi Eğitimi" verilmiştir.

Ock

Kurumumuz Müdürü ve Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu olarak bölgemizde yer alan Kahramankazan ilçesindeki Yıldırım Beyazıt Ortaokulu, Hamdiye Ünlü İlkokulu, Satıkadın Anaokulu özel eğitim sınıfları ve okul rehberlik servisleri ziyaret edildi. Ayrıca Kahramankazan ilçesinde hizmet vermeye başlayan BİLSEM ziyareti gerçekleştirildi. 

Şbt

Çocuklar aslında doğuştan meraklı ve öğrenmeye açtırlar.. Etraflarında bol bol kitap bulundurur, bizler kitap okur ve kitabı seversek, ve de onların kitap okuma meraklarını teknoloji ile baltalamazsak okuma istekleri de daha fazla olur. Dil gelişimini en çok geliştiren aktiviteler okumak, dinlemek ve konuşmak. Yani okuyan, çevresiyle bol bol sosyalleşen ve iletişim halinde olan çocuğun, anlama ve kendini ifade etme becerisi de gelişir. Kendini daha rahat ifade edebilen çocuk da daha mutlu, huzurlu ve davranışlarında daha uyumlu çocuk olur.

https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2022_02/01143356_COCUGUMA-KITAP-OKUMAYI-NASIL-SEVDIREBILIRIM.mp4

Ock

Okula devam eden tüm öğrencilerimize "En çok neyi seviyorsunuz?" diye soracak olursak, şüphesiz "tatil" derler. Çoğu öğrenci tarafından içinde okul, ödev ya da sınav olmayan iki haftalık "boş zaman dilimi" olarak algılansa da kişinin hem şimdiki hem de gelecek hayatının daha güzel olabilmesi için "boş zaman" dilimlerinin bile çok iyi değerlendirilmesi gerekir. Tatil dönemine giren öğrencilerimize ve velilerimize "Sömestri tatilini nasıl değerlendirmeliyiz?", "Sömestri, sadece tatil ile geçirilecek bir zaman mı olmalı?", "İkinci döneme hazırlık yapmalı mıyız?" ve "Karneleri nasıl yorumlamalıyız?" konularıyla ilgili olarak küçük hatırlatmalarda ve önerilerde bulunmak istiyoruz. 

ÖĞRENCİLERE YARIYIL TATİLİ İÇİN GENEL ÖNERİLER

PLAN YAPIN Öncelikle kendinize bir tatil planı hazırlayın. Tatilde neler yapacaksınız bir düşünün. Neyi ne zaman ne kadar yapacaksınız? Planlayın ve tatilinizi sonuna kadar değerlendirin.

DERSİ BIRAKMAYIN İlk dönem okulda gördüğünüz konulardan eksiklerinizi belirleyip o konulara yoğunlaşın. Yoğunlaşın derken yoğun bir ders çalışmadan bahsetmiyorum korkmayın. Sizi fazla sıkmayacak kadar az, fakat size faydası dokunacak kadar da çok. Bunu siz belirleyebilirsiniz.

KİTAP OKUYUN Kitap okumak anlama kabiliyetinizi, hayal gücünüzü, kültürel bilginizi, fikir yürütme becerilerinizi geliştirir. Aynı zamanda kitap okumak okuldaki başarınıza da olumlu etki edecektir. Bunlardan yoksun kalmak kim ister ki?

AİLENİZLE VAKİT GEÇİRİN Tatilin sizin eve kavuşmasının yanında ailenizle çok güzel vakit geçirmenize ortam hazırladığını unutmayın. Ailenizle sinemaya, tiyatroya, müzeye veya başka bir faaliyete gidebilirsiniz. Annenize yardımcı olabilir, babanızla birlikte oyun oynayabilirsiniz. Artık bunlar sizin hayal gücünüze kalmış. 

Videolarımıza ulaşmak için linklere tıklayınız. 

https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2022_01/21143056_YARIYIL-TATILINI-NASIL-DEGERLENDIRMELIYIZ.mp4

https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2022_01/21142803_ogrencilere-tatilde.mp4

 

Ock

Kurumumuz RPDH Bölümü tarafından  28.12.2021 ve 29.12.2021 tarihlerinde Okul idarecileri, Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenler ve Sınıf Rehber Öğretmenlerine yönelik olarak "Sınıf Rehberlik Programlarının ve Etkinliklerinin Tanıtımı" konusunda online eğitim gerçekleştirilmiştir.

Okulöncesi Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabına ulaşmak için buraya tıklayınız.

İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabına ulaşmak için buraya tıklayınız.

Ortaokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabına ulaşmak için buraya tıklayınız.

Ortaöğretim Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabına ulaşmak için buraya tıklayınız.

 

Hazırlanan sınıf rehberlik etkinliklerinin değişen ihtiyaçlar doğrultusunda dijital olarak kullanılabilmesi, öğretmenlerin kullanacakları materyal çeşitliliğini artırabilmek amacıyla etkinliklerin dijital olarak uyarlanmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilmiş ve   ilkokul, ortaokul ile ortaöğretim kademeleri için Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP) oluşturulmuştur. Bu platform aracılığıyla sınıf rehberlik etkinliklerini uygulama sürecinde öğrenciler; bilgisayar, telefon, tablet vb. aracılığıyla da sınıf rehberlik etkinliklerinin uygulanması sürecine katılabileceklerdir. Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP) ile sınıf rehber öğretmenleri sınıfta etkileşimli tahta aracılığıyla her hafta etkinlikleri daha kolay ve dikkat çekici şekilde uygulayabilecekler; öğrenciler bazı etkinlikleri kendi başlarına online olarak gerçekleştirebilecek, yüz yüze ya da uzaktan/online eğitimde öğretmen ve öğrenciler etkinliklere erişebileceklerdir.

"Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu"na (DİSREP) https://orgm.meb.gov.tr/disrep/index.html  adresinden ulaşabilirsiniz.

Ara

Kızılcahamam, Çamlıdere ve Kahramankazan ilçeleri okullarımızdan topladığımız risk haritalarını 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Kızılcahamam Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bölge Risk Haritası olarak birleştirdik ve sonucu raporlaştırdık. Bölge risk haritası raporumuza ulaşmak için linke tıklayınız.

https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2021_12/14150012_KIZILCAHAMAM-REHBERLIK-VE-ARASTIRMA-MERKEZI-BOLGE-RISK-HARITASI-RAPORU.pdf

Ara

KURUMUMUZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN REHBER ÖĞRETMENİ İLKNUR ATALAY, OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMAN REHBER ÖĞRETMENİ OLMAYAN  OKULLARIMIZIN ÖĞRENCİLERİYLE  ONLİNE ETKİNLİKLER GERÇEKLEŞTİRDİ. İLKNUR ATALAY TARFINDAN  16.11.2021 TARİHİNDE İLKOKUL , 17.11.2021 TARİHİNDE ORTAOKUL VE 18.11.2021 TARİHİNDE  LİSE ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK GENEL HEDEFİMİZ DOĞRULTUSUNDA ONLİNE ETKİNLİKLER GERÇEKLEŞTİRDİ. 

 https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2021_12/07160636_psikolojik-saglamlik-ilkokul.pdf

Ara

Engelli insanları yok saymak, insanlığı yok saymaktır. Unutmayalım ki her insan, bir engelli adayıdır. 

Sadece bir gün değil, bir ömür engelli vatandaşlarımızın yanındayız.

https://kizilcahamamram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/18/881830/dosyalar/2021_12/03160622_3-ARALIK-DUNYA-ENGELLILER-GUNU.mp4

Ekm

Akran zorbalığı ile baş etme konusunda en büyük görev ebeveynlere ve öğretmenlere düşmektedir.

Akran zorbalığına maruz kalan çocuklar bu durumu aileleriyle kolay kolay paylaşmazlar. Bu sebeple çocukla sürekli olarak iletişim halinde olmamız, ona güven vermemiz ve onu gözlemlememiz çok  önemlidir. Çocuklara zorbalık konusunu basit ve açıklayıcı bir şekilde anlatmalı ve böyle bir durumla karşılaştıklarında bu konuyu güvendikleri bir yetişkine anlatmları grektiğini söylemeliyiz.

Çocuğun akran zorbalığına maruz kaldığını fark eden bir ebeveyn çocuğun ruh sağlığının zarar görmesini önlemek için bir uzmana başvurmalıdır. 

"Çocuğum acaba akran zorbalığına uğruyor mu?" diye düşünüyorsanız, tıklayınız.

Çocuğum akran zorbalığına uğruyorsa ne yapmalıyım?

Eyl

Uzun bir yaz tatilinden sonra Eylül ayının gelmesi ile öğrencilerimizin bir kısmı ilk kez okulla tanışırken bazıları da kademe değişikliği stres ve heyacanı yaşamaktalar bununla birlikte bazı öğrencilerimizin de tatil rehavetinden kurtulması biraz zaman alabilmekte. tüm bu sürecin veli , öğretmen ve öğrenciler tarafından daha az stres ve daha fazla keyifle geçirilmesi temennisi ile Kızılcahamam Rehberlik ve Araştırma Merkezi olarak bu ay bülten ve broşür konumuzu okula uyum olarak belirledik. 

Tüm öğretmen, öğrenci ve velilerimize 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılının hayırlı olmasını diliyoruz.

Bülten ve broşürümüze ulaşmak için tıklayınız.